Všeobecné obchodné
podmienky
Všeobecné podmienky poskytovania služieb v oblasti IT a ďalších súvisiacich
služieb (ďalej len „VOP“)
- ÚVODNÉ USTANOVENIA
- Poskytovateľom služieb je
Lukáš Šleboda, Sládkovičova 478/9, 059 35 Batizovce, IČO: 44207956, DIČ:
1078718157, zapísaný v živnostnskom registry okr. Úradu Poprad č.
740-23265
- Predmetom VOP je úprava
vzájomných práv a povinností Poskytovateľa a Užívateľa. VOP sú
neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy uzatvorenej medzi Poskytovateľom a
Užívateľom. Tieto VOP sa vzťahujú aj na práva a povinnosti Užívateľom
určenej alebo poverenej tretej osoby konajúcej v mene a na účet Užívateľa
v súvislosti so vzťahom medzi Poskytovateľom a Užívateľom podľa týchto
VOP.
- Tieto VOP sa vzťahujú výlučne
na poskytovanie tých Služieb Užívateľom, ktoré sú v nich uvedené a spolu
so všetkými ostatnými písomnými zmluvnými dokumentmi a ústnymi
dojednaniami, uzatvorenými medzi Poskytovateľom a Užívateľom v súvislosti
s poskytovaním Služieb, vymedzujú obsah záväzkového vzťahu medzi
Poskytovateľom a Užívateľom. Tieto VOP sa nevzťahujú na dodanie tovaru
Poskytovateľom ako dodávateľom tretím osobám.
- Pojmy a výrazy definované
alebo použité v týchto VOP sa použijú a majú zhodný význam vo všetkých
záväzkových právnych vzťahoch medzi Poskytovateľom a Užívateľom,
týkajúcich sa Služieb, pokiaľ nie je všeobecne záväzným právnym predpisom
ustanovené alebo zmluvnými stranami výslovne písomne dojednané inak.
- Zaplatením Ceny za objednanú
Službu Užívateľ potvrdzuje, že sa oboznámil so znením týchto VOP.
- POPIS SLUŽIEB
- Služba „Správa web stránky“ je
služba, na základe ktorej Poskytovateľ Užívateľovi zabezpečuje pravidelnú
aktualizáciu systému WordPress a pluginov a zálohovanie web stránky
uvedenej v objednávke. Počas platnosti služby poskytuje Poskytovateľ
Užívateľovi zdarma priestor na web a emaily na serveri, ktorý má vo
svojej správe.
- Služba „Web stránka na
mieru“je služba na základe ktorej Poskytovateľ pripraví pre Užívateľa web
stránku s parametrami a cenou presne špecifikovanou v zmluve
(objednávke).
- Služba správa marketingových
kampaní je služba na základe Poskytovateľ Užívateľovi zabezpečuje tvorbu
a pravidelnú optimalizáciu marketingových kampaní u tretej strany, ktorou
môže byť Google, alebo Facebook.
- Prvotné nastavenie (Google,
alebo Facebook) je službou, ktorá
sa vykonáva pred spustením marketingových kampaní u tretej strany. Na
základe tejto služby Poskytovateľ pre Užívateľa vytvorí a nastaví
potrebné marketingové nástroje u tretej strany, akými sú napríklad Google
Analytics, alebo Facebook pixel. Tieto nastavenia sa môžu líšiť v
závislosti od toho, či je služba poskytovaná pre Google, alebo Facebook.
- Prieskum konkurenčnej web
stránky je službou, na základe ktorej Poskytovateľ vykoná zistenie údajov
od tretej strany, akou je napríklad Google, alebo Facebook a odovzdanie
týchto údajov Užívateľovi.
- On page SEO optimalizáciou je
služba na základe ktorej Poskytovateľ vykoná pre Užívateľa optimalizáciu
obsahu web stránky pre dohodnutý počet kľúčových fráz.
- Off page SEO optimalizáciou je
služba na základe ktorej Poskytovateľ vykoná pre Užívateľa nákup spätných
odkazov za účelom zvýšenia pozície web stránky Užívateľa vo
vyhľadávačoch.
- Zvýšenie Doménovej autority DA
na hodnotu 50 je službou na základe ktorej Poskytovateľ vykoná pre
užívateľa nákup spätných odkazov tak, aby sa metrika DA (Domain
authority) pre jeho doménu zvýšila na hodnotu 50.
- Webhosting je službou, na
základe ktorej Poskytovateľ prenajíma zdroje na Servery mín vlastneným,
alebo prenajatým za účelom uloženia web stránky Užívateľa.
- Prenájom Servera je službou,
na základe ktorej Poskytovateľ prenajíma detekovaný, alebo virtuálny
Server mín vlastneným, alebo prenajatým za účelom uloženia web stránky a
iných dát Užívateľa.
- DEFINÍCIA POJMOV
- VOP sú tieto Všeobecné
podmienky, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy, ak sa zmluvné strany
nedohodli písomne inak (bod 3.1.a.)
- Poskytovateľom je Lukáš
Šleboda, Sládkovičova 478/9, 059 35 Batizovce, IČO: 44207956, DIČ:
1078718157, zapísaný v živnostnskom registry okr. Úradu Poprad č.
740-23265
- Užívateľom je fyzická osoba
alebo právnická osoba, ktorá je v zmluvnom vzťahu s Poskytovateľom na
základe Zmluvy (Objednávky). Užívateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení
zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej
činnosti, je spotrebiteľom.
- Spotrebiteľom sa rozumie
Užívateľ – fyzická osoba, ktorá nevyužíva poskytované Služby v rámci
predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
- Zmluvou sa rozumie objednávka
vytvorená v informačnom systéme Poskytovateľa.
- Internet je verejná dátová
sieť, umožňujúca prenos dátovej komunikácie medzi koncovými bodmi siete
alebo i iné formy komunikácie.
- Cena Služby (Služieb) je
dojednaná v súlade so zákonom č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení
neskorších predpisov ako cena zmluvná a tvorí ju súčet cien všetkých jednotlivých
úkonov poskytovaných v rámci Služby. Cena poskytovanej Služby je uvedená
v ponuke na internetovej stránke Poskytovateľa, alebo je určená na
základe dohody zmluvných strán. Poskytovateľ môže na základe svojho
rozhodnutia a za vopred stanovených a zverejnených podmienok poskytnúť
časť Služby alebo Službu ako celok Užívateľovi, spĺňajúcemu tieto
stanovené podmienky, bezplatne.
- WordPress je systém na
prípravu web stránok používaný Poskytovateľom
- Plugin je súčasť WordPressu
- Server je hardware na ktorom
sú uložené dáta
- Doména je názov stránky na
internete, teda textový zástupca IP adresy servera ktorý smeruje na
miesto na serveri, kde sú uložené dáta
- Kľúčová fráza jej slovným
spojením zadaným do internetového vyhľadávača za účelom vyhľadania
obsahu.
- Vyhľadávačom sa rozumie
Internetový vyhľadávač.
- Warezom sa rozumie nelegálne
nadobudnutý alebo ponúkaný softvér alebo dátový súbor obsahujúci dielo
chránené právnymi predpismi na ochranu duševného vlastníctva alebo
priemyselného vlastníctva (napr. knihy, filmy, hudbu), nelegálne nadobudnuté
alebo ponúkané prístupové práva na využitie softvéru či návody na
nelegálne získanie softvéru alebo iných dát.
- UZAVRETIE ZMLUVY, PREDMET
ZMLUVY
- Každý záujemca o Služby má
právo na uzavretie zmluvy s Poskytovateľom za podmienok, ustanovených
všeobecne záväznými právnymi predpismi a týmito VOP.
- Zmluva môže byť uzatvorená na
diaľku vyplnením a odoslaním Objednávky prostredníctvom webovej stránky
Poskytovateľa. Zmluva nadobúda účinnosť až zaplatením prvej splátky ceny
Služby na základe preddavkovej faktúry vystavenej Poskytovateľom, pokiaľ
sa Služba neposkytuje bezplatne. V prípade poskytnutia bezplatnej Služby
je zmluva uzatvorená okamihom doručenia jej akceptácie Poskytovateľom
Užívateľovi, a to e-mailom alebo iným preukázateľným spôsobom alebo okamihom
skutočného začatia poskytovania Služby.
- Poskytovateľ je viazaný svojou
ponukou vrátane Ceny do uplynutia lehoty splatnosti preddavkovej faktúry.
- Minimálna doba, na ktorú je
možné uzavretie Zmluvy na poskytnutie konkrétnej Služby, je uvedená pri
ponuke jednotlivých Služieb.
- Predmetom Zmluvy na strane
Poskytovateľa je služieb v stanovenej kvalite a dojednanom rozsahu
Užívateľovi za podmienok uvedených v Zmluve, individuálnych dojednaniach
a týchto VOP.
- Predmetom Zmluvy na strane
Užívateľa je jeho záväzok platiť Cenu za objednané Služby, uplatňovať
práva a dodržiavať povinnosti podľa Zmluvy a týchto VOP.
- Neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy
sú VOP.
- OBSAH SLUŽIEB PRÁVA A
POVINNOSTI ZMLUVNÝCH
- V rámci služby „Správa web
stránky“ Poskytovateľ zabezpečuje pre Užívateľa:
- pravidelnú aktualizáciu
systému WordPress,
- pravidelnú aktualizáciu
pluginov systému WordPress,
- opatrenia na zníženie alebo
úplné odstránenie možných výpadkov web stránky,
- pravidelné zálohovanie web
stránky
- v prípade potreby obnovenie
web stránku zo zálohy
- úložisko pre web stránku
- V rámci služby „Web stránka na
mieru“ Poskytovateľ zabezpečí pre Užívateľa:
- stránku podľa jeho
požiadaviek graficky aj funkčne
- nahrať vytvorenú stránku na
úložisko špecifikované Užívateľom
- poskytnúť užívateľovi výklad
funkcií stránky
- V rámci služby „Správa
marketingových kampaní“ Poskytovateľ zabezpečí pre Užívateľa:
- Vytvoriť
marketingovú kampaň
- Stanoviť
publikum
- Sledovať
marketingovú kampaň a na základe jej výsledkov optimalizovať kampaň
aj publikum
- Dodržiavať
rozpočet dohodnutý s Užívateľom
- Služba
je limitovaná na maximálne 4 kampane súbežne.
- V rámci služby „Prvotné
nastavenie Google základné“ Poskytovateľ zabezpečí pre Užívateľa:
- Založenie Google Analytics
- Založenie Google Tag manager
- Nastavenie maximálne 8 konverzií
v Google Tag manager
- V rámci služby „Prvotné
nastavenie Google komplet“ Poskytovateľ zabezpečí pre Užívateľa:
- Založenie Google Analytics
- Založenie Google Ads
- Založenie Google Tag manager
- Nastavenie maximálne 8 konverzií
v Google Tag manager
- Prepojenie Google Analytics a Google
Ads
- V rámci služby „Prvotné
nastavenie Facebook“ Poskytovateľ zabezpečí pre Užívateľa:
- Nastavenie Meta (Facebook) Business
manager
- Nastavenie reklamného účtu na
Meta (Facebooku)
- Overenie Domény Užívateľa Metou
(Facebookom)
- Nastavenie základných konverzií,
- Nastavenie agregovaných
konverzií
- V rámci služby „Prieskum
konkurenčnej web stránky“ Poskytovateľ zabezpečí pre Užívateľa:
- Zistenie dohodnnutých údajov
od tretej strany, akou je napríklad Google, alebo Facebook a odovzdanie
týchto údajov Užívateľovi.
- V rámci služby „On page
SEO optimalizácia pre 2 kľúčové slová“ Poskytovateľ zabezpečí pre
Užívateľa:
- Optimalizáciu obsahu web
stránky pre 2 kľúčové frázy za účelom zvýšenia pozície web stránky pre
dané kľúčové frázy vo vyhľadávačoch.
- V rámci služby „Off page
SEO optimalizácia pre 1 kľúčové slovo/1mesiac“ Poskytovateľ zabezpečí pre
Užívateľa:
- Nákup spätných odkazov smerujúcich
na doménu Užívaľa za účetom zvýšenia jej pozície vo vyhľadávači pre danú
kľúčovú fránu.
- V rámci služby „V rámci
služby zvýšenie Doménovej autority Dana hodnotu 50“ Poskytovateľ zabezpečí
pre Užívateľa:
- nákup spätných odkazov tak,
aby sa metrika DA (Domain authority) pre jeho doménu zvýšila na hodnotu
50.
- V rámci služby „Web hosting“
Poskytovateľ zabezpečí pre Užívateľa:
- Priestor a zdroje na
servery zodpovedajúce objednanému balíčku
- V rámci služby „Prenájom servera“
Poskytovateľ zabezpečí pre Užívateľa:
- Prenájom detekovaného, alebo
virtuálneho Servera s parametrami pri danom produkte definovanými.
- V súvislosti s poskytovaním
služieb je Poskytovateľ oprávnený najmä:
- dočasne a bez
predchádzajúceho upozornenia prerušiť poskytovanie Služby, pokiaľ
Užívateľ porušil povinnosti podľa Zmluvy alebo týchto VOP, najmä
nezaplatil dojednanú Cenu v lehote jej splatnosti alebo porušil
povinnosti podľa čl. 7, bodu 7.2. týchto VOP, až do času, kým nebude
Užívateľom vykonaná nápravu;
- odstrániť zo svojich
zariadení všetky údaje, informácie a dáta týkajúce sa Užívateľa a
Užívateľovej domény, pokiaľ Užívateľ opakovane alebo závažným spôsobom
porušil svoje povinnosti podľa Zmluvy alebo týchto VOP;
- dočasne obmedziť veľkosť
vyhradeného diskového priestoru pre Užívateľa, prenosové rýchlosti pre
Užívateľa alebo iné činnosti Užívateľa na zariadeniach Poskytovateľa na
určitú hranicu, ak by doterajšou činnosťou Užívateľa dochádzalo k
ohrozeniu alebo podstatnému obmedzeniu plynulosti alebo funkčnosti
prevádzky zariadení Poskytovateľa, jeho subdodávateľov alebo činností
ostatných užívateľov;
- vyfakturovať dodatočne tie
položky Služby, ktoré z technických príčin alebo z dôvodu dodatočnej
objednávky Užívateľa nebolo možné zahrnúť do faktúry vystavenej za
obdobie, v ktorom boli poskytnuté;
- informovať Užívateľa o
produktoch týkajúcich sa Služby a iných aktivitách Poskytovateľa
e-mailom alebo iným vhodným spôsobom; takáto informácia sa nepovažuje za
nevyžiadanú poštu (spam);
- v odôvodnených prípadoch,
najmä pri plánovaných údržbách, technických kontrolách, revíziách,
opravách na technických zariadeniach, prostredníctvom ktorých sa Služba
poskytuje alebo z dôvodu výpadku elektrickej energie, krízových
situácií, teroristického útoku, epidémií bez predchádzajúceho
upozornenia prerušiť alebo obmedziť poskytovanie Služby, avšak iba na
nevyhnutnú dobu;
- odmietnuť poskytnutie Služby
Užívateľovi, pokiaľ mu už predtým bolo poskytovanie Služby dočasne
pozastavené alebo Poskytovateľ alebo iný poskytovateľ, podnikajúci v tom
istom odbore, odstúpil od Zmluvy pre opakované alebo závažné neplnenie
povinností Užívateľom.
- Odmietnuť, alebo zrušiť poskytnutie
služby Užívateľovi, ktorý Poskytovateľovi spôsobil ujmu finančnú, na majetku,
alebo iným spôsobom. V takomto prípade je Poskytovateľ povinný Užívateľa
informovať o svojom rozhodnutí 30 dní vopred emailom na emailovú
adresu Užívateľa uvedené v systéme Poskytovateľa.
- Užívateľ je oprávnený najmä
využívať Služby poskytované Poskytovateľom za podmienok ustanovených v
týchto VOP, v ich využívaní nebyť nijako rušený iným Užívateľom alebo
treťou osobou alebo Poskytovateľom.
- V súvislosti s poskytnutím
služieb je Užívateľ povinný:
- na zariadeniach Poskytovateľa
neumiestňovať:
- erotický a pornografický
obsah (text, obrázky, videá atď.);
- obsah nabádajúci k
národnostnej, náboženskej, rasovej alebo etnickej neznášanlivosti
šíriaci alebo podnecujúci extrémizmus, propagujúci fašizmus, komunizmus
alebo iné podobné ideológie;
- obsah zjavne zasahujúci do
osobných a osobnostných práv tretích osôb, práv na ochranu osobnosti,
na ochranu dobrého mena právnickej osoby;
- dáta obsahujúce warez alebo
odkazujúce na servery so zameraním na warez alebo podobným zameraním;
- download servery;
- nelegálne získaný softvér za
účelom ďalšieho predaja alebo poskytovania tretím osobám;
- chat servery;
- servery zameriavajúce sa na
šírenie nevyžiadanej pošty (tzv. spamu);
- servery preťažujúce
databázové systémy;
- servery obsahujúce nadmerné
množstvo hudobných a filmových súborov (mp3, mpeg, avi);
- servery nadmerne zaťažujúce
linku;
- servery porušujúce autorské
práva alebo iné práva duševného vlastníctva;
- odkazy, údaje a dáta
týkajúce sa hazardnej hry, ktorej nebola udelená licencia podľa
právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky, vrátane
poskytovania zakázanej ponuky hazardnej hry, propagovania alebo
prevádzkovania hazardnej hry dostupnej na území Slovenskej republiky
bez licencie podľa osobitného zákona;
- akékoľvek servery, ktoré sa
i čiastočne dajú zaradiť do vyššie uvedených kategórií;
- odkazy, údaje a dáta
akýmkoľvek iným spôsobom porušujúce zákony Slovenskej republiky alebo
dobré mravy.
- platiť Cenu za poskytnutú
Službu, ako aj všetky poplatky súvisiace s poskytovaním Služieb podľa
Zmluvy, a to na základe daňového dokladu (faktúry) vystaveného a
doručeného Poskytovateľom elektronickou poštou alebo v písomnej forme;
- dodať podklady požadované
Poskytovateľom v termíne ním stanovenom.
- Poskytnúť Poskytovateľovi
potrebnú súčinnosť, teda pravidelne odpovedať na správy Poskytovateľa a vykonať
činnosti Poskytovateľom požadované v čo najkratšom možnom čase.
- nesprostredkovávať alebo
neposkytovať Služby poskytnuté Poskytovateľom tretej osobe bez súhlasu
Poskytovateľa;
- oznamovať počas celého trvania
zmluvného vzťahu Poskytovateľovi, prostredníctvom jeho klientského účtu
na stránke sleboda.sk :
- zmeny Kontaktného mena, a to
najneskôr do 30 dní odo dňa takejto zmeny;
- všetky zmeny svojich
identifikačných údajov alebo osobných údajov, a to najneskôr do 30 dní
odo dňa takejto zmeny;
- bezodkladne ohlásiť
Poskytovateľovi všetky Užívateľovi známe skutočnosti, ktoré by mohli
nepriaznivo ovplyvniť poskytovanie Služieb Poskytovateľom;
- nevyužívať dátový priestor a
prenosové kapacity na účely skladovania, archivovania prípadne
zálohovania iných dát, ktoré nesúvisia s webovou stránkou Užívateľa,
prípadne ako priestor na presúvanie dát medzi Užívateľmi;
- nevyužívať Služby spôsobom,
ktorý by neprimerane obmedzoval ďalších Užívateľov Poskytovateľa pri
využívaní týchto Služieb, či inak neprimerane obmedzoval Poskytovateľa;
- využívať Služby v súlade so
zákonmi Slovenskej republiky, Zmluvou a prípadnými pokynmi a návodmi
Poskytovateľa.
- Užívateľ si je vedomý svojej
prípadnej trestno-právnej zodpovednosti v zmysle zákona č. 300/2005 Z.
z. v znení neskorších predpisov (Trestný zákon) za konania v rozpore s
ustanoveniami uvedeného zákona.
- Užívateľ zodpovedá za
pravdivosť, správnosť a úplnosť identifikačných údajov a osobných
údajov, ktoré uvedie v Zmluve (objednávke). V prípade, ak Užívateľ
zadáva do zmluvy (objednávky) údaje tretej osoby, je povinný tak konať
len na základe osobitného právneho vzťahu s touto treťou osobou alebo je
povinný zabezpečiť si predchádzajúci súhlas tejto tretej osoby so
zadaním jej identifikačných údajov alebo osobných údajov do zmluvy
(objednávky). Na žiadosť Poskytovateľa je Užívateľ povinný udelenie
predchádzajúceho súhlasu treťou osobou Poskytovateľovi preukázať.
- ODSTÚPENIE SPOTREBITEĽOM OD
ZMLUVY
- Užívateľ, ktorý je
spotrebiteľom, je oprávnený od zmluvy (objednávky) odstúpiť bez uvedenia
dôvodu do štrnástich dní odo dňa jej uzavretia. Užívateľ nie je oprávnený
odstúpiť od Zmluvy, ak sa Služba začala plniť s jeho výslovným súhlasom
pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Užívateľ, ktorý je
spotrebiteľom si môže odstúpenie od Zmluvy uplatniť prostredníctvom
formulára umiestneného na webovej stránke Poskytovateľa, a to v sekcii
https://sleboda.sk/reklamacny-poriadok. Týmto ustanovením nie je dotknuté
právo každého Užívateľa odstúpiť od zmluvy i v iných prípadoch, v ktorých
to tieto VOP výslovne ustanovujú.
- Odstúpením Užívateľa, ktorý je
spotrebiteľom, od zmluvy podľa odseku 6.1. tohto článku týchto VOP sa
zmluva od začiatku zrušuje. Poskytovateľ je povinný nepokračovať v
poskytovaní Služby a vrátiť Užívateľovi najneskôr v lehote 14 dní odo dňa
doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy cenu zaplatenú za Službu alebo
preddavok, ktorý Užívateľ uhradil vrátane nákladov, ktoré Užívateľ
vynaložil v súvislosti s objednaním Služby.
- ZMENA SLUŽBY, ZMENA UŽÍVATEĽA
SLUŽBY
- Užívateľ je oprávnený
kedykoľvek požiadať Poskytovateľa o zmenu, rozšírenie alebo zúženie
Služby, pokiaľ sa nejedná o jednorazovú Službu, ktorá už bola poskytnutá.
Poskytovateľ je povinný jeho žiadosti neodkladne, najneskôr k začiatku
ďalšieho zúčtovacieho obdobia vyhovieť, pokiaľ tomu nebránia závažné
technické, technologické alebo právne prekážky a pokiaľ má Užívateľ
uhradené všetky peňažné záväzky voči Poskytovateľovi.
- Akékoľvek zmeny alebo doplnenia
Zmluvy alebo Objednávky môžu byť vykonané prostredníctvom emailu
zaslaného na emailovú adresu lukas@sleboda.sk.
- Zmenu v identifikačných
údajoch Užívateľa môže Užívateľ vykonať prostredníctvom emailu zaslaného
na emailovú adresu lukas@sleboda.sk. Poskytovateľ jeho žiadosť o takúto
zmenu najneskôr k začiatku ďalšieho zúčtovacieho obdobia akceptuje,
pokiaľ tomu nebránia závažné technické, technologické alebo právne
prekážky a pokiaľ má Užívateľ uhradené všetky peňažné záväzky voči
Poskytovateľovi.
- Užívateľ Služby ako prevodca
môže prostredníctvom emailu zaslaného na emailovú adreu lukas@sleboda.sk,
požiadať Poskytovateľa o prevod Služby a všetkých práv a povinností z nej
vyplývajúcich na iného užívateľa alebo tretiu osobu ako nadobúdateľa.
Poskytovateľ je oprávnený vykonať úkony smerujúce k identifikácii a
stotožneniu osoby konajúcej za Užívateľa pri prevode Služby za účelom
zistenia, či je oprávnená za prevodcu alebo nadobúdateľa tento úkon
vykonať. Nadobúdateľ musí prevod Služby akceptovať a emailom zaslaným na
emailovú adresu lukas@sleboda.sk. Poskytovateľ žiadosti prevodcu a
nadobúdateľa o takýto prevod Služby najneskôr k začiatku ďalšieho
zúčtovacieho obdobia akceptuje, pokiaľ tomu nebránia závažné technické,
technologické alebo právne prekážky a pokiaľ má Užívateľ – prevodca
uhradené všetky peňažné záväzky voči Poskytovateľovi. V opačnom prípade
je Poskytovateľ oprávnený prevod Služby odmietnuť.
- Poskytovateľ je oprávnený
vykonať jednostrannú zmenu VOP a ceny služieb. Dohoda o zmene ceny
služieb a VOP sa považuje za platne uzavretú okamihom prvého využitia
Služby za účinnosti zmenenej ceny v ponuke na internetovej stránke
Poskytovateľa a VOP. Zmena VOP musí byť Užívateľovi oznámená
prostredníctvom elektronickej. So zmenou ceny musí byť Užívateľ oboznámený
len v prípade zvýšenia ceny, a to najneskôr pri vystavení faktúry na
ďalšie zúčtovacie obdobie. Za riadne oznámenie zmeny VOP alebo ceny sa
považuje tiež uverejnenie oznamu na viditeľnom mieste webovej stránky
Poskytovateľa a súčasné zaslanie oznámenia o tejto zmene do e-mailovej
schránky Užívateľa, uvedenej pri uzatváraní Zmluvy. Zníženie ceny sa môže
oznámiť len uverejnením na webovej stránke Poskytovateľa.
- Zmena VOP alebo ceny služby sa
považuje za oznámenú dňom doručenia písomného alebo elektronického
oznámenia Užívateľovi. V sporných prípadoch, pokiaľ nie je možné
doručenie preukázať, považuje sa zmena za oznámenú dňom odoslania
oznámenia o zmene VOP na poslednú známu e-mailovú adresu, ktoré Užívateľ
uviedol v zmluve (objednávke) ako kontaktnú e-mailovú adresu.
- V prípade, že Užívateľ
nesúhlasí so zmenou VOP alebo ceny služby, má právo odstúpiť od Zmluvy, a
to doručením oznámenia o odstúpení od Zmluvy najneskôr do 1 mesiaca odo
dňa oznámenia o zmene VOP alebo ceny služby na emailovú adresu lukas@sleboda.sk.
Právne účinky odstúpenia od Zmluvy nastanú ku dňu doručenia písomného
oznámenia o odstúpení od Zmluvy Poskytovateľovi.
- TRVANIE A ZÁNIK ZMLUVY
- Zmluva sa uzatvára na dobu
neurčitú, pokiaľ sa zmluvné strany výslovne nedohodli inak.
- Zmluva zaniká:
- uplynutím času, na ktorý bola
uzavretá, ak bola uzavretá na dobu určitú,
- dohodou zmluvných strán,
- odstúpením od Zmluvy,
- výpoveďou,
- zánikom Poskytovateľa alebo
Užívateľa bez právneho nástupcu.
- Užívateľ môže, okrem prípadov
podľa čl. 6 týchto VOP, tiež odstúpiť od Zmluvy v prípade:
- zmien zmluvných podmienok
podľa čl. 7., bod 7.5. VOP v lehote tam uvedenej,
- ak Poskytovateľ opakovane ani
po reklamácii neposkytuje Služby podľa Zmluvy a týchto VOP, alebo ju
opakovane poskytuje s podstatnými vadami; za podstatnú vadu sa považuje
taká vada, ktorá bráni využívaniu Služby po čas dlhší ako 2 dni.
- ak Poskytovateľ opakovane
(najmenej trikrát) neodstráni reklamovanú vadu Služby v určenom čase.
- Poskytovateľ môže odstúpiť od
Zmluvy v prípade, že:
- sa identifikačné údaje alebo
osobné údaje uvedené Užívateľom v Zmluve alebo Objednávke preukážu ako
nepravdivé; za uvedenie nepravdivých údajov sa nepovažuje, ak Užívateľ
opomenie oznámiť zmenu údajov Poskytovateľovi;
- Užívateľ je insolventný,
najmä ak je na jeho majetok podaný návrh na vyhlásenie konkurzu, bol
zamietnutý konkurz pre nedostatok majetku, ak bola na Užívateľa uvalená
nútená správa podľa osobitných predpisov alebo ak Užívateľ vstúpil do
likvidácie,
- Užívateľ porušil, čo i len
raz, niektorú z povinností uvedených v čl. 5., odseku 5.15.
- Užívateľ neuhradí Cenu ani v
dodatočnej lehote, ktorú mu Poskytovateľ na jej úhradu poskytol,
- Užívateľ pri využívaní Služby
porušuje všeobecne záväzné právne predpisy alebo porušuje práva tretích
osôb.
- Užívateľ spôsobil
Poskytovateľovi ujmu finančnú, na majetku, alebo inou formou.
- Odstúpenie od Zmluvy je účinné
dňom doručenia písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy jednej zo
zmluvných strán druhej zmluvnej strane.
- Ktorákoľvek zo zmluvných strán
je oprávnená vypovedať Zmluvu, uzavretú na dobu neurčitú, z akéhokoľvek
dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Výpoveď Zmluvy môže byť zaslaná
e-mailom a musí byť vždy doručená druhej zmluvnej strane. Výpovedná
lehota je 1-mesačná a začína plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca
nasledujúceho po preukázateľnom doručení výpovede druhej zmluvnej strane.
- Zmluva uzavretá na dobu určitú
zaniká uplynutím času, na ktorý bola uzavretá, ibaže sa zmluvné strany
dohodnú inak. Zmluvu na dobu určitú nie je možné vypovedať.
- Zmluva zaniká aj na základe
písomnej dohody zmluvných strán.
- Fikcia doručenia. Za účinné
doručenie výpovede alebo odstúpenia od Zmluvy sa považuje aj odmietnutie
ich prevzatia zmluvnou stranou, ktorej je písomnosť určená, ako aj neúspešné
doručenie výpovede alebo odstúpenia od Zmluvy na adresu zmluvnej strany
uvedenú v záhlaví Zmluvy alebo oznámenú druhej zmluvnej strane spôsobom
uvedeným v týchto VOP, alebo nevyzdvihnutie si zásielky na pošte v
ustanovených odberných lehotách. Za doručenie e-mailovej správy sa
považuje aj prijatie potvrdenia o zobrazení na počítači druhej zmluvnej
strany („Return Receipt – Displayed“) alebo uplynutím lehoty 7 dní odo
dňa prijatia potvrdenia o doručení správy druhej zmluvnej strane do jej
e-mailovej schránky („Return receipt-delivered“). V prípade pochybností o
doručení prostredníctvom e-mailu sa za riadne doručenie považuje
odoslanie na poslednú známu e-mailovú adresu zmluvnej strany, uvedenú v
Zmluve (Objednávke) alebo v Užívateľom uvedených identifikačných údajoch
v administračnom rozhraní Služby.
- CENA ZA SLUŽBU A PLATOBNÉ
PODMIENKY
- Ceny za poskytovanú Službu sú
účtované Užívateľovi podľa ceny platnej a zverejnenej v ponuke na
internetovej stránke Poskytovateľa, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy
a je uverejnený na webovej stránke Poskytovateľa. Poskytovateľ sa môže na
základe vopred stanovených a zverejnených podmienok rozhodnúť, že
určitému Užívateľovi, ktorý spĺňa tieto podmienky, poskytne časť Služieb
alebo všetky Služby po určité časové obdobie za zníženú cenu alebo
bezplatne. Na bezplatné poskytnutie Služieb nemá žiaden Užívateľ právny
nárok.
- Poskytovateľ je oprávnený
meniť výšku Ceny a pravidlá jej tvorby. Poskytovateľ je povinný oznámiť
Užívateľovi každé zvýšenie Ceny, a to v zmysle bodu 7.3. VOP písomne,
e-mailom alebo uverejnením na web stránke Poskytovateľa podľa bodu 7.4.
týchto VOP.
- Zúčtovacím obdobím je
kalendárny mesiac, ak nie je dohodnuté alebo v popise služby uvedené
inak. Poskytovateľ je oprávnený poskytnúť Užívateľovi zľavu z mesačnej
ceny v prípade, že Užívateľ uhradí cenu za niekoľko zúčtovacích období
vopred alebo za celý kalendárny rok.
- Poskytovateľ je oprávnený
vystaviť Užívateľovi faktúru s náležitosťami daňového dokladu a s
rozpisom jednotlivých účtovaných úkonov vopred na dohodnuté zúčtovacie
obdobie (jeden mesiac, jeden rok).
- Splatnosť faktúry je 14
kalendárnych dní odo dňa jej doručenia Užívateľovi, pokiaľ sa zmluvné
strany nedohodli inak.
- Účastník je povinný uhradiť
všetky platby za Službu bezhotovostným prevodom na účet Poskytovateľa,
alebo prostredníctvom online platobnej brány Stripe a to do dňa
splatnosti uvedeného na faktúre, ak sa zmluvné strany výslovne nedohodli
inak. Faktúra sa považuje za uhradenú v deň pripísania platby na účet
Poskytovateľa, inak je Užívateľ v omeškaní.
- Zmluvné úroky z omeškania s
úhradou platieb za Službu je Poskytovateľ oprávnený účtovať Užívateľovi
vo výške 0,1 % z ceny Služby za každý začatý deň omeškania.
- Platby kartou sa uskutočňujú
prostredníctvom systému Stripe.
- UPLATNENIE PRÁVA ZO
ZODPOVEDNOSTI ZA VADY POSKYTNUTEJ SLUŽBY – REKLAMÁCIA
- Postup pri uplatňovaní
reklamácie na Služby poskytované Poskytovateľom je upravený v reklamačnom
poriadku Poskytovateľa. Reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej
stránke Poskytovateľa.
- Pomoc a podpora poskytovaná
Poskytovateľom Užívateľovi na základe jeho žiadosti o pomoc
prostredníctvom telefonátu nie je považovaná za reklamáciu.
- Pokiaľ Užívateľ – spotrebiteľ
nie je spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, má možnosť
obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu.
- Ak Poskytovateľ na žiadosť o
nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa
jej odoslania, Užívateľ – spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.
391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
- Príslušným subjektom na
alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia
lebo iná oprávnená právnická osoba, zapísaná v zozname subjektov
alternatívneho riešenia sporov, vedenom Ministerstvom hospodárstva
Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na webovom sídle ministerstva na
adrese http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov
).
- Ak sú na alternatívne riešenie
sporu príslušné viaceré subjekty, Užívateľ – spotrebiteľ má právo voľby,
na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských
sporov sa obráti. Užívateľ – spotrebiteľ môže na podanie návrhu na
alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov
on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- VOĽBA PRÁVA, RIEŠENIE SPOROV
- Všetky práva a povinnosti
zmluvných strán v zmysle uzavretej zmluvy sa spravujú právnym poriadkom
Slovenskej republiky bez ohľadu na právnu povahu zmluvných strán a ich
domicil.
- Právne vzťahy (práva a
povinnosti) medzi Poskytovateľom a Užívateľom, ktorý je podnikateľom a
koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej
činnosti, ktoré nie sú upravené v týchto VOP, sa spravujú ustanoveniami
príslušných právnych predpisov, najmä ustanoveniami Zákona č. 513/1991
Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a Zákona č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z, o
štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z,, v
znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o elektronickom obchode).
- Právne vzťahy (práva a
povinnosti) medzi Poskytovateľom a Užívateľom, ktorý je spotrebiteľom,
ktoré nie sú upravené v týchto VOP, sa spravujú ustanoveniami príslušných
právnych predpisov, najmä ustanoveniami Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v platnom znení, Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v
znení neskorších predpisov, Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Zákona
č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov.
- Zmluvné strany sa dohodli, že
v prípade vzniku akéhokoľvek sporu z právneho vzťahu vyplývajúceho zo
zmluvy, ktorú medzi sebou uzatvorili a právnych vzťahov z nej
vyplývajúcich a s ňou súvisiacich, je každá zmluvná strana oprávnená
domáhať sa svojich nárokov na všeobecnom súde v zmysle príslušných
ustanovení Zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok v platnom
znení. Tým nie je dotknuté právo Užívateľa – spotrebiteľa na využitie
alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu v súlade s článkom 12,
odsekmi 12.3 až 12.6 týchto VOP.
- ZODPOVEDNOSŤ ZMLUVNÝCH STRÁN
- Predmetom Služieb
Poskytovateľa nie je kontrola obsahu web stránok Užívateľa. Poskytovateľ
nezodpovedá za obsah web stránok, sprístupnený a uverejnený na základe
poskytnutia Služieb Poskytovateľa podľa týchto VOP Užívateľom. Užívateľ
nezodpovedá za činnosť Poskytovateľa, pokiaľ táto činnosť nebola
uskutočnená na žiadosť, pokyn alebo v záujme Užívateľa. Táto žiadosť
alebo pokyn môžu byť vydané písomne, elektronicky prostredníctvom
administračného rozhrania Služby, e-mailom, telefonicky alebo iným
obdobným preukázateľným spôsobom.
- Každá zo zmluvných strán
zodpovedá iba za skutočnú škodu na hmotnom majetku vzniknutú
preukázateľne zavinením zmluvnej strany druhej strane, pričom Užívateľ
zodpovedá aj za skutočnú škodu na hmotnom majetku Poskytovateľa spôsobenú
treťou osobou, ktorej Užívateľ umožnil túto škodu spôsobiť, a to v súlade
s ustanoveniami Obchodného zákonníka a Občianskeho zákonníka.
- Prípadnú vzniknutú škodu, za
ktorú zodpovedá Poskytovateľ, môže tento vyrovnať, prípadne znížiť aj
poskytnutím Služby v hodnote rovnajúcej sa výške škody.
- Poskytovateľ nezodpovedá za
škodu alebo ušlý zisk, vzniknutú prerušením poskytovania Služieb podľa
Zmluvy, Objednávky alebo VOP Užívateľovi alebo tretím osobám.
- Poskytovateľ nezodpovedá za
škodu, spôsobenú Užívateľovi treťou osobou, ktorá násilne alebo využitím
chýb v Užívateľových aplikáciách alebo nastaveniach prenikla na www
stránku Užívateľa a spôsobila škodu alebo skopírovala, pozmenila alebo
vymazala uložené dáta Užívateľa. Poskytovateľ takisto nezodpovedá za
škodu spôsobenú treťou osobou, ktorá bez zavinenia Poskytovateľa získa
neoprávnený prístup do počítačového systému, k inému nosiču informácií
alebo jeho časti a vkladaním, prenášaním, poškodením, vymazaním, znížením
kvality, pozmenením alebo potlačením počítačových dát marí funkčnosť
počítačového systému alebo vytvára neautentické dáta s úmyslom, aby sa
považovali za autentické alebo aby sa s nimi takto na právne účely
nakladalo a to ani v prípade, ak toto konanie nezakladá trestný čin podľa
Trestného zákona.
- Zmluvná strana je povinná
nahradiť preukázanú škodu do 30 kalendárnych dní od jej preukázania, a to
bezhotovostným prevodom na účet druhej zmluvnej strany, ak sa zmluvné
strany nedohodnú inak.
- Zodpovednosť Poskytovateľa za
obsah prenášaných informácií je upravená v § 6 Zákona o elektronickom
obchode.
- KOMUNIKÁCIA MEDZI ZMLUVNÝMI
STRANAMI
- Komunikácia medzi zmluvnými
stranami prebieha v prvom rade v elektronickej forme prostredníctvom
administračného rozhrania Služby alebo prostredníctvom e-mailov
(objednávky, žiadosti o zmeny, potvrdenie platby, aktivačné informácie,
zasielanie zálohových faktúr a podobne).
- Oznámenia týkajúce sa
skutočností, na základe ktorých bude niektorá zo zmluvných strán
uplatňovať akékoľvek právne nároky, musia byť urobené spôsobom
ustanoveným v týchto VOP a preukázateľne oznámené alebo doručené druhej
zmluvnej strane. Bežné informatívne oznámenia je možné zmluvnej strane
oznámiť aj ústne alebo telefonicky. Webové administračné rozhranie Služby
je vždy prístupné cez určenú webovú stránku Poskytovateľa.
- Poskytovateľ nenesie žiadnu
zodpovednosť za prerušenia poskytovania Služby alebo iné riziká,
vyplývajúce z nesprávne alebo neaktuálne zadaných údajov (napr. nemožnosť
doručenia zálohovej faktúry na nesprávne nastavenú kontaktnú e-mailovú
adresu, prípadne neexistujúcu e-mailovú adresu). Kontaktná e-mailová
adresa Užívateľa musí byť funkčná a pravidelne kontrolovaná Užívateľom.
- Užívateľ je povinný pri úhrade
uvádzať správny variabilný symbol platby. V opačnom prípade Poskytovateľ
nemusí službu poskytnúť vzhľadom na nemožnosť identifikácie platby.
Poskytovateľ vráti neidentifikované platby na účet príkazcu, pokiaľ je
protiúčet k dispozícii. V prípade že do 14 dní od úhrady nedôjde k
označeniu faktúry v administračnom rozhraní Služby do stavu „ZAPLATENÉ“,
Užívateľ musí informovať Poskytovateľa o úhrade a poskytnúť informácie
vedúce k úspešnej identifikácii platby (dátum úhrady, číslo účtu, banka
príkazcu).
- SPOLOČNÉ USTANOVENIA
- Práva a povinnosti Užívateľa a
Poskytovateľa sa riadia Zmluvou (Objednávkou) a týmito VOP.
- Zmluva nadobúda platnosť a
účinnosť dňom jej podpisu oboma zmluvnými stranami, ibaže je v Zmluve
uvedené inak. Objednávka nadobúda platnosť a účinnosť akceptáciou zo
strany Poskytovateľa a zaplatením preddavkovej faktúry za Službu
Užívateľom. Za zaplatenie sa považuje pripísanie platby na účet
Poskytovateľa.
- Neplatnosť niektorého
ustanovenia Zmluvy alebo VOP neovplyvní platnosť akéhokoľvek iného
ustanovenia Zmluvy alebo VOP, ak je takéto ustanovenie oddeliteľné.
Zmluvné strany sa zaväzujú v prípade potreby neplatné ustanovenia bez
zbytočného omeškania nahradiť takým ustanovením, ktoré sa svojím obsahom
a účelom najviac približuje účelu neplatného ustanovenia.
- Úplnosť Zmluvy. Zmluva
predstavuje úplnú dohodu medzi oboma zmluvnými stranami v zmysle predmetu
Zmluvy a nahrádza všetky predchádzajúce dohody, prísľuby, oznámenia,
prehlásenia alebo záruky, v písomnej i ústnej forme, ktoré sa týkajú tej
istej Služby, pokiaľ sa zmluvné strany písomne nedohodli inak.
- Vzťah Zmluvy a VOP. V prípade,
že zmluvné dojednania medzi zmluvnými stranami uvedené v Zmluve
(Objednávke) sú v rozpore s ustanoveniami VOP, platia ustanovenia Zmluvy
pred ustanoveniami VOP. Pokiaľ Užívateľ a Poskytovateľ uzatvoria písomnú
Zmluvu, ich práva a povinnosti sa spravujú ustanoveniami týchto VOP len v
rozsahu, ktorý v zmluve nie je upravený inak.
- Zmluvy sú archivované u
Poskytovateľa v elektronickej forme a prístupné Užívateľovi na základe
jeho žiadosti. Zmluvy uzavreté po 01. 010. 2021 sú archivované aj na
webovej stránke Poskytovateľa v elektronickom administratívnom rozhraní
služby zabezpečené užívateľským menom a heslom. Užívateľovi sú prístupné
v kolónke „Služby“ zadaním užívateľského prístupového mena a hesla do
systému.
- Orgánom dozoru vo veciach
ochrany spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre
Bratislavský kraj, so sídlom Prievozská 32, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava.
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Zmluva a tieto VOP sú
vyhotovené a uzatvárané v slovenskom jazyku. V prípade, že sú podpísané i
v cudzojazyčnom vyhotovení, je rozhodujúce toto slovenské znenie.
- Fyzická osoba, ktorá uzatvára
Zmluvu v mene právnickej osoby ako Užívateľa, zodpovedá osobne za všetky
právne následky a spôsobenú škodu, pokiaľ nebola za Užívateľa – právnickú
osobu oprávnená konať alebo ak Obchodný zákonník, platný v Slovenskej
republike, neustanovuje inak.
- Všeobecné podmienky nadobudli
platnosť a účinnosť dňom 1. apríla 2022.